Alweer 5 weken! - Reisverslag uit Canberra, Australië van Merel Kesteloo - WaarBenJij.nu Alweer 5 weken! - Reisverslag uit Canberra, Australië van Merel Kesteloo - WaarBenJij.nu

Alweer 5 weken!

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

13 Februari 2014 | Australië, Canberra

Hey everybody!
Tijd vliegt zeg! Gisteren was het alweer 5 weken geleden dat ik in Australië aankwam! Voelt alsof het nog maar 1 week is haha. Al past alles wat ik tot nu toe gedaan heb niet in een week dus moet het wel langer zijn (:

Even kijken in mn vorige reisverslag waar ik gebleven was...

Ohja, vrijdag avond 31 januari.
Samen met Flynn, Verity en Kate ons haar geverfd! Hihi gewoon een paar plukjes, in knal roze! Staat best leuk, al zeg ik het zelf (A) en het is uitwasbaar, dus over een paar weken is het roze weg en kan er weer een nieuwe kleur in! Na het haarverven bleek er nog wat paars over te zijn. En dat is natuurlijk zonde om weg te gooien dus kreeg Darwin, de hond, ook een paar plukken paars in zijn haar. Geen idee of Darwin er ook echt blij mee was, wij in ieder geval wel :)

De volgende dag was het zaterdag, Verity's verjaardag! Samen met het gezin en een paar vrienden gingen ze naar een wijn tour, wat betekende dat ik een heel leeg huis voor mezelf had. Keiharde muziek, keihard mee zingen en de hele dag in je pyjama lopen. Best leuk om te doen! 'S avonds was er weer een 'au pairs night out' georganiseerd. Samen met Emily ben ik daar heen gegaan. Net als de vorige keer begon het weer in de Unipub. Emily en ik kwamen iets later aan, waardoor iedereen al binnen was. Toen was het nog best wel moeilijk om de rest van de meiden, die we nog nooit gezien hadden, te vinden. Uiteindelijk bleven ze op de 2e verdieping te zitten, waar pool tafels stonden! Emily en ik hebben besloten om volleerde poolers te worden tijdens onze tijd in Australië dus ook die avond hebben we flink geoefend. Na onze oefenronde kwamen we tot de conclusie dat en nog vele zullen moeten volgen...
Na dat happy hour in Unipub voorbij was gingen we met een klein groepje richting onze favoriete club (de enigste die we kennen) Mooseheads! Hier werden we weer verwend met leuke muziek, mensen, drankjes en dansjes. Top avondje dus! Emily bleef die avond logeren. Omdat zij heeeeeel ver van de stad af woont en taxi's dus lekker duur zijn en ik lekker dichtbij woon en taxi's dus niet zo duur zijn. En omdat het gezellig is natuurlijk!

De volgende dag was het, zo als gewoonlijk, weer es bizar warm. Prima dagje om te zwemmen dus! We zijn naar de Kambah pools gegaan. Heerlijk koel water en een prachtige omgeving. Wat wil je nog meer?!

Maandag was weer een gewone werkdag waar niet zoveel gebeurde.

Op dinsdag had ik weer vrij en had ik met Emily afgesproken. Emily (lucky girl) heeft namelijk een zwembad in de tuin! Dus hadden we bedacht om te gaan zwemmen omdat het toch elke dag bloedheet is. Maar natuurlijk niet op de dag dat we wilden zwemmen. Ineens besloot het weer dat het over was met warme dagen en hadden we ineens een koude dag :O geen gezwem dus maar alsnog een gezellige dag gehad :)

Woensdag was een spannende dag voor Reid, hij had voor het eerst muziekclass! Dat houd in dat het samen met een hele boel andere kindjes liedjes zingt en danst en met muziek instrumenten kan spelen. Toen we daar aankwamen bleken er alleen geen heleboel kindjes te zijn, alleen maar 2 andere kindjes. Maar dat mocht de pret niet drukken, dan was er meer ruimte voor ons om rond te rennen! Hoewel het idee van muziek klas heel leuk is, was de lerares wat minder leuk. Ze deed ontzettend haar best om alles perfect te laten lopen. Maar als je een beetje verstand heb van kinderen onder 4 jaar, dan kun je van te voren bedenken dat die kinderen dus echt niet gaan mee werken als jij wil dat het perfect gaat maar zij daar geen zin in hebben. Het verliep dus alle maal best rommelig. Wat de kinderen helemaal geweldig vonden, waardoor de ouders ook blij waren want de kindjes waren blij. Alleen de juf was niet blij. Maar dat is ook niet het doel van de klas haha!

Donderdag was het weer tijd voor een playdate! De eerste plan was om samen met een paar andere au pairs en hun kinderen te gaan zwemmen. Helaas was het weer nog steeds koud (ik weet dat het klinkt als zeuren maar als je 4 weken lang +35 graden hebt voelt 29 nogal koud aan (A)) Zwemmen ging dus niet door. De meeste bleven dus thuis maar 1 meisje, Lucy uit Engeland, stelde voor om naar Questacon te gaan. Questacon is vergelijkbaar met Nemo, alleen dan met een speciale area voor kleine kindjes! Hier kunnen ze spelen met water, met magneten, echte bouwvakkers zijn, dierenarts, astronaut enz. Groot succes dus! Wat het helemaal ideaal maakte: Reid kwam met een beteurterd gezichtje naar me toe: hij had water gepriekt op zn broek en nu was zijn broek zeiknat. Ik kreeg amper de kans om te bedenken hoe ik dit ging oplossen toen iemand van Questacon naar me toe kwam en vertelde dat ze een droger en een extra broek voor me hadden, probleem opgelost! Ideaal, broek in de droger en Reid blij verder spelen in zijn 3 maten te grote overal.

Vrijdag was het multicutural festival in de stad! Samen met Flynn, Nick en de boys zijn we daar heen gegaan. Op dit festival worden bijna alle landen vertegenwoordigd met eten, drinken en optredens! Kun je je voorstellen hoe blij ik was toen ik een tent met "dutch pancakes" vond! Met dutch pancakes bedoelen ze poffertjes. Ik heb geloof ik nog nooit zoveel poffertjes gegeten haha!

'S avonds, toen het bedtijd voor de kindjes was, gingen Flynn en Nick naar huis en ben ik verder met Emily gegaan. We hadden van tevoren gelezen dat er een burlesque show zou zijn en dat wilden we graag zien! Na dat we de show eindelijk hadden gevonden gingen we er goed voor zitten (1e rang!) Toen de show begon kregen we toch een beetje het gevoel dat het of de verkeerde show was, of dat we geen idee hadden wat burlesque precies betekend. Waar wij dachten dat het voornamelijk om een bepaalde vorm van dansen ging, dachten de dansers dat het ging om op een vreemde manier zo snel mogelijk je kleren uit te trekken... Ondanks dat ik 'al' 20 ben, twijfelde ik of ik wel oud genoeg was om dit te zien. Weer wat mee gemaakt dus.

De volgende dag stond trip nummer 2 op de planning: Kamperen in Jervis bay! Samen met Emily en Lea (uit oostenrijk) zijn we zaterdag ochtend vertrokken richting de kust. Het weer was ons goed gezind die dag: heerlijk veel zon, en hoe dichter bij de kust, hoe meer wind er was, waardoor het een prima combinatie was! Toen we bij de campings, vlak bij Murrays beach, aankwamen bleek alles vol te zitten... Dus hadden we een klein probleem. De enigste oplossing die we konden vinden was kamperen op het strand. Mag vast wel!
Niet dus. Tenminste, op het bord bij het pad richting het strand stond een 3hoekige tent met een rood streep erdoor heen. Gelukkig had Emily een ronde tent meegebracht dus gold het niet voor ons :) Na eerst een paar uur heerlijk op het strand te hebben gelegen en gezommen en alles, zijn we op zoek gegaan naar een goede plek voor de tent. Voor de zekerheid zochten we naar iets afgelegen. En dat vonden we! Dachten we. Het was een pracht plek en afgelegen was het zeker. Maar zodra je vanaf het bospad het strand op liep kon je de tent duidelijk zien staan. Oeps. Gelukkig was er iets verder op een kleiner stukje strand wat je niet kon zien vanaf het grote strand en hebben de daar de tent neergezet. En het kamperen kon beginnen! Hoe leuk is dat joh, je avond eten koken op het strand en daarna met prachtig uitzicht je eten opeten. 'S avonds in het donker een strandwandeling maken. Toen kwamen we 2 jongen tegen die aan het vissen waren. Toen we vroegen waarop ze visten antwoordde ze: Haaien. hahaha grappig dachten wij nog. Maar het was serieus..... Wij hebben dus in een zee gezwommen waar haaien zwemmen!!!!! Niet dat het grote zijn ofzo maar toch... Helaas hebben ze niks gevangen toen wij er waren en werd het onderhand al weer bed tijd voor ons. We liepen namelijk het risico de volgende ochtend om 6 uur wakker te worden gemaakt door een ranger die ons zou vertellen dat het bord met de driehoekige tent niet alleen voor driehoekige tenten geldt.
De volgende morgen bleek gelukkig dat we toch een goeie, afgelegen plek hadden gevonden! De nacht was helaas drama. Ik sliep namelijk op de grond... Dankzij mijn 'lieve' gastvader: Hij had me een luchtbed meegegeven die, zodra je de stekker in het stopcontact steekt, zichzelf oppompt. Ik vertelde hem dat we waarschijnlijk geen stopcontact op het strand zouden vinden maar hij stelde me gerust dat er ook een stekker bijzat voor in de auto. Probleem opgelost! Of niet. Want die auto stekker ding wat hij bedoelde was er helemaal niet! Dus sliep ik heerlijk op de grond. En ik dacht nog: gelukkig is het zand, dat ligt vast wel lekker. Nee. doet het niet. Maar om het positief te bekijken heb ik weer iets nieuws geleerd: Zand is niet lekker om op te slapen en vertrouw NOOOIT meer me gastvader.
Op zondag, na ons heerlijke ontbijt aan het water, hebben we alles weer ingepakt en zijn we naar Cave beach gegaan. Daar waren heerlijk hoge golven dus konden we even lekker spelen. Ook deze dag stond er veel wind waardoor het zand je om de oren vloog. Na dit weekend hoef ik even geen zand meer te zien. Maar geslaagd was het zeker!

De volgende dag was het weer een werkdag en waren we allemaal moe. Dus hebben lekker film gekeken (totaaal onverantwoord, ik weet het, maar uitzonderingen moeten kunnen).
Dinsdag was weer een ouderwets bizar warme dag dus konden Emily en ik eindelijk zwemmen! Heeeeeerlijk dat het was! Dat gaan we vaker doen :)
Ook hebben we die dag een ontzettend vette trip gepland. In juli gaan we namelijk 3 WEKEN NAAR NIEUWZEELAND! Nu al zooooo veel zin in! Maar dat duurt nog even haha.
Dus voor iedereen die in Nieuw Zeeland is geweest: Tips zijn welkom :)

Verder kwam ik er vandaag achter dat in een ontzettend grote, witte muur in mn kamer heb die er nogal saai uitziet. Dus voor iedereen die het leuk vind (ik vind het iig heeeeel leuk!) hier mijn adres in Australië:

Merel Kesteloo
5 Stephen street
Ainslie, ACT, 2602
Australia

Is natuurlijk niet verplicht maar wordt ontzettend gewaardeerd :)

Tot de volgende keer!
X

  • 14 Februari 2014 - 09:23

    Anita Kesteloo:

    Wat heb je toch een heerlijk leventje Merel.
    Je lijkt wel niet te werken en alleen maar plezier te beleven!
    Je kaartje is onderweg hoor, want een lege muur is inderdaad niet gezellig ;-)
    Kus uit Hoogkarspel van ons allen

  • 14 Februari 2014 - 19:28

    Betty:

    WAUW wat een prachtig strand zeg; en dat tentje daar... Lachen hoor. Je verhaal was weer prachtig lieverd. En ook uit Oosterleek komt er een kaart aan. Je zult snel niet meer kunnen zien dat de muur wit was..
    Blijf vooral genieten. En wat een prachtig vooruitzicht zeg. NIEUW ZEELAND... WAUW!!! Groetjes en XX

  • 17 Februari 2014 - 09:33

    José:

    Dear Merel,
    Your english/duth story looks very lovely, pretty and funny.
    Je integratie verloopt geweldig positief, merk ik!!! Je hebt geen cursus nodig, ha,ha
    gr. mama

  • 22 Februari 2014 - 17:40

    Ada Beers:

    Ik heb de indruk dat het heeeel goed met je gaat! Geniet er maar lekker van! groetjes

  • 09 Maart 2014 - 17:55

    Ton:

    Leuk om te lezen dat je je er helemaal thuis voelt.
    Geniet maar lekker van die mooie kansen.

  • 17 Maart 2014 - 21:04

    Tante Coby:

    Lieve Merel,
    Daar was ik weer 'ns,....
    Allemaal bekende plekjes op de foto's dat is echt genieten zo te zien,daar zijn ook prachtige schelpen,tenminsten dat was zo ook toen wij d'r waren.
    Je mag ze niet meenemen naar huis dat werd ons gezegt......doe je het wel moet je invoerrechten betalen!
    Wanneer ga je naar de familie in melborn?
    Doe je aub iedereen de groeten van ons.
    Is het weer nog steeds warm of wordt het al frisser?
    Hier is het een zonnig voorjaar,al lekkere temperaturen de laatste twee weken.
    Het ga je goed!
    Lieve groeten van ome leo & tante coby

  • 20 Maart 2014 - 17:22

    Ada Beers:

    Hoe gaat het Merel, leef je nog???

  • 28 Maart 2014 - 09:05

    Betty:

    Hoi lief nichtje; heb je zoveel kaarten gekregen dat je geen tijd meer hebt voor een verslag?
    Net als tante Ada begin ik me ook al zorgen te maken...
    Wij denken in ieder geval nog wel aan jou :-) XXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

Actief sinds 08 Jan. 2014
Verslag gelezen: 384
Totaal aantal bezoekers 6169

Voorgaande reizen:

05 Januari 2014 - 31 Juli 2014

Australië

08 Juli 2014 - 29 Juli 2014

Kiwi land

Landen bezocht: