Tijd vliegt - Reisverslag uit Canberra, Australië van Merel Kesteloo - WaarBenJij.nu Tijd vliegt - Reisverslag uit Canberra, Australië van Merel Kesteloo - WaarBenJij.nu

Tijd vliegt

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

13 Mei 2014 | Australië, Canberra

Hi there!
Missed me? Ik moet helaas bekennen dat het alweer enige tijd geleden is dat ik de laatste blog geschreven heb. Maaaar dat komt omdat er hier ook zoveel te doen, te zien en te beleven is! Soms vergeet je dan even dat er ook nog zoiets bestaat als een blog schrijven. Maar hier is ie dan eindelijk!

Toen ik net even me laatste blog bekeek vond ik het wel schattig van mezelf dat ik erg enthousiast was dat ik "al 5 weken!!!" in Australië was. Nu ben ik hier al bijna 19 weken! Zoals de titel al zegt, tijd vliegt. Een gat van 3 maanden tussen deze blog en de laatste. Iets te lang om elke dag uitgebreid te beschrijven waardoor deze blog voornamelijk uit hoogte punten zal bestaan!

De laatste keer dat ik schreef zaten we in Februari, toen het in Australië nog lekker zomer was! Heerlijk lange, zonnige, soms net even iets te warme maar zeker weten prachtige dagen! In het weekend van 15 februari werden we met het gezin uitgenodigd voor een BBQ van vrienden van Flynn en Nick. Omdat ik die avond uit zou gaan met Emily mocht zij ook mee komen
|Voor iedereen die even iet meer weer wie Emily is: Amerikaans meisje die ik in mijn 2e week ontmoete, beste vriendinnetje hier|
Hoewel ik eerst al zei dat het prachtig zomer was en ideaal weer voor een BBQ, was er op de dag van de BBQ natuurlijk regen. en niet zo'n beetje ook. Maar dat mocht de pret natuurlijk niet drukken dus werd de BBQ naar binnen verhuisd. Of eigen de mensen en het eten, de BBQ zelf mocht buiten onder een afdakje staan. Hoewel ik in eerste instantie dacht dat het ontzettend aardig was van Laura en Phillie (Gast heer en vrouw) om mij en Emily ook uit te nodigen, bleek het om een list te gaan. Wij kregen, zonder dat we het door hadden, de kinderen toegewezen om in de gaten te houden zodat alle 'grote' mensen grote mensen praat konden houden en wijn drinken. Die Australiërs kunnen af en toe best slim zijn. Gelukkig zijn Emily en ik niet voor niets au pairs en vinden wij het helemaal niet erg om achter gillende kinderen aan te lopen en half uitgekauwd eten aangeboden te krijgen van de 1jarige kindjes onder het gezelschap :)

Gelukkig was het na het weekend weer net zo zonnig en warm zoals we gewend waren en ging het gewone leven weer verder. Op ontzettend warme dagen ga ik meestal met de jongens ergens naar toe waar je binnen kunt zitten wegens smelt en verbrandings gevaar.Deze week ben ik met ze naar het reptielen huis geweest. Prachtig dat ze het vonden! Ze mochten leguanen en slangen aaien en race wedstrijden houden met schilpadden! Maar het allerleukste vonden ze nog wel de nep krokodil. Het liefst hadden ze die mee naar huis genomen! Alleen was Reid bang dat Darwin en Orio dat misschien niet zo leuk zouden vinden....

In het weekend was het weer tijd voor ons (Emily en ik) standaard weekend. |Iets doen op zaterdag overdag, 's avonds uitgaan, Emily blijft slapen, we nemen ons voor iets te doen op zondag en liggen zondag de hele dag in bed|
Meestal gaan we ook naar dezelfde kroegen toe alleen besloten we dit weekend voor iets anders! Er was namelijk een pubcrawl georganiseerd door de universiteit. |Met een pubcrawl bezoek je meerdere kroegen en clubs op een avond met een grote groep mensen| Hoewel je 'officieel' een student hiervoor moet zijn doen ze daar gelukkig niet moeilijk over. Het thema dit jaar was: Tennis/golf/countryclub. Emily en ik waren dus afgelopen week bezig geweest met shoppen voor onze tennisoutfit! Super trotst dat we waren joh! Totdat we naar de eerste pub toegingen en bleek dat bijna niemand van de studenten verkleed was.... De enigste anderen die we ook verkleed zagen bleken ook au pairs te zijn.. Gelukkig vond iedereen het wel super vet dat wij verkleed waren :)

Diezelfde week heb ik trouwens de schrik van mn leven gekregen! Terwijl ik op een avond rustig aan het tandenpoetsen was in de badkamer en op mn gemak de badkamer rond keek, kwam ik oog in oog te staan met een hunstman! Een hunstman is een gigantisch grote spin die, volgens wiki, bekend staat om zijn snelheid en zijn manier van jagen. Die wil je dus echt niet tegen komen in je badkamer... Nadat ik enkele seconden verstijfd naar de spin stond te staren kwam ik eindelijk in beweging. Ik rende naar de kamer van Flynn en Nick om aan Nick te vragen om mn leven te redden. Helaas blijkt Nick net zoveel van spinnen te houden als ik doe dus daar had ik helemaal niks aan. Maar hoera voor Flynn, die er godzijdank niet bang voor is spinnen. Mijn heldin haalde met gevaar voor eigen leven de spin uit de badkamer en was daarna zo lief om nog even mijn kamer te controleren op vrienden of familie van de hunstman zodat ik daarna met een gerust hart weer kon slapen.

Het weekend erna was trouwens de eerste keer dat we na een avond uitgaan (voor Emily's 21ste verjaardag!!!!) iets gedaan hebben op zondag! Dat was een hele prestatie. Maar het was dan ook voor iets bijzonders: Grease sing a long in the open air cinema! Dat betekend dat je samen met een heleboel andere mensen samen op een grasveldje naar een film op een opblaasscherm kijkt en heeeeel hard mee zingt met alle liedjes! De kers op de taart was dat dit alles door Ben en Jerry's word georganiseerd, wat betekend dat er GRATIS Ben en Jerry's ijs werd uitgedeeld!!! Yummyyyyy

In het 2e weekend van Maart stond er weer een city trip op de planning! Deze keer gingen we naar Melbourne! Samen met Emily, Lea (uit oostenrijk), Daniëlle (uit Amerika) en Conna (uit Nieuw Zeeland) gingen we met de auto naar melbourne toe! We vertrokken op vrijdag avond, hebben die avond halverwege ergens overnacht in een tentje en zijn de volgende ochtend verder gereden. Rond lunchtijd kwamen we aan in Melbourne. Nadat we onze spullen in onze kamers hadden gelegd zijn we de omgeving gaan verkennen. We waren in St. Kilda, een populaire suburb van Melbourne. Ligt aan het water. Eerst zijn we dus lekker over het strand wezen lopen, voetjes in het water enzo. Daarna zijn we naar Luna park gegaan. Een mini pretpark midden in St Kilda! De volgende dag was er een festival in het centrum van Melbourne, waar we de middag hebben door gebracht. 's Avonds werd er voor dat festival vuurwerk afgestoken! Wij waren optijd naar een plek aan het water gegaan waar het goed het vuurwerk zou kunnen zien! En dat zagen we ook, in de reflectie van de gebouwen tegenover ons... Bleek dat het vuurwerk ergens anders werd afgestoken en je dat dus helemaal niet kon zien vanaf onze plek... Beetje jammer. Maar we hadden wel een super mooie, zonnige dag in het centrum gehad! De volgende dag was het de laaste dag in St. Kilda. Na ons ontbijt zijn we door een ander deel van het centrum gelopen waar je allemaal kleine straatjes en schattige winkeltjes had. Rond lunchtijd zijn we weer terug naar het hostel gegaan om alles weer in te pakken. De meiden moesten weer naar huis omdat ze de volgende dag, dinsdag, weer moesten werken. Lucky me had vrij t/m woensdag en omdat, via me mama's kant, er family woont in Melbourne had ik besloten om hun mijn laatste dagen in Melbourne op te zoeken! Ik logeerde bij Marry, een nicht van mn moeder. Super aardige vrouw. Hoewel zij ooit een aantal jaar geleden in Nederland op bezoek is geweest kan ik me daar weinig van herinneren dus kun je eigenlijk zeggen dat ze totaal een vreemde is. Toch, omdat het familie is, was het totaal niet ongemakkelijk om bij hun te logeren. Het was best wel grappig om bij een familie te logeren die, ondanks dat ze zowat hun hele leven in Australië woonden, toch allemaal kleine nederlandse trekjes heeft. Zo hadden ze bijvoorbeeld een verjaardags kalender op de wc hangen en hadden ze het over oma in plaats van nanny/nanna/granny. Ook Marry, die 3 kleinkinderen heeft, wordt oma genoemd! Op dinsdag past ze altijd op 2 van haar kleinkinderen, Benson en Solomon dus zijn we samen met de 2 jongens op pad geweest. 'S avonds kwamen 4 van haar 7 kinderen dineren omdat ze me allemaal wilden ontmoeten haha!
Woensdag was alweer mijn laatste dag in Melboure. Gelukkig vloog ik pas 's avonds terug naar canberra waardoor ik nog een hele dag had. Elke woensdag bezoekt Marry, samen met haar 2 zussen Jenny en Antoinette, hun moeder. zij is de zus van mijn opa! Die wilde ik dus wel ontmoeten! Marry vertelde me van de voren al dat door haar hoge leeftijd (91) ze wel eens in de war is en nederlands praat in plaats van engels! Helaas had ze net die dag haar gehoor apparaat verloren waardoor het lastig was om een gesprek te voeren. Toch hebben we wat nederlandse zinnen kunnen wisselen! Ook ben ik met haar op de foto geweest.
|Het bleek dat ik niet veel langer had moeten wachtten met haar bezoeken, een paar weken geleden heb ik te horen gekregen dat ze is overleden. Ik vind het daarom ook best wel bijzonder dat ik haar nog heb mogen ontmoeten!|
Na het bezoek ben ik met Jenny en Antoinette meegegaan voor lunch, waarna Jenny me heeft rond gereden door Mornington, prachtige omgeving zeg! Ook ben ik nog even bij haar thuis geweest. Ze woont op een soort hobby boederij met een aantal dieren, waaronder Carl, de alpaca! Rond 3en heeft ze me richting de trein gebracht zodat ik optijd zou zijn voor mijn vliegtuig en 's avonds rond 8en was ik weer thuis :) Een hele geslaagde city trip!

Het weekend erna was het het laatste weekend in Canberra voor Lea als au pair. Op zondag hebben we dus met haar de hele dag opgetrokken, voordat zij een paar dagen laten op een 3 weekse trip naar noord australië ging. Zij was de eerste vriendin hier die naar huis vertrekt. Dan besef je wel hoe bijzonder het is om hier mensen te leren kennen uit verschillende landen, hoe je in korte tijd ontzetten goede vrienden kunt worden en hoe erg je elkaar kunt gaan missen! Gelukkig voor mij woont Lea in Oostenrijk, wat mij een hele goede reden geeft om daar een keer op bezoek te gaan!

De week die volgde zat vol leuke dingen: Op maandag was het St Patricks day en zijn we met een groep meiden naar een ierse kroeg gegaan. Super leuk om bijna iedereen in het groen te zien en schattige meisjes te zien dansen op zo'n speciale ierse dansmanier waarvan ik even niet meer weet hoe het heet...
Op woensdag heb ik samen met 2 NEDERLANDSE meiden afgesproken! Kim en Annelieke. Ze waren beide nieuw hier en we zijn in de stad wat wezen drinken. Hoewel het ontzetten leuk was dat ik weer even in het nederlands kon kletsen had ik er in het begin toch wel moeite mee... Ik kon slecht op nederlandse worden komen en de zinsvolgorde ging meestal op de engelse manier dan op de nederlandse. Gelukkig duurde het maar even voordat ik weer vloeiend nederlands kon praten! Ik had ze meteen uitgenodigd omdat samen met mij en de andere meiden waarmee ik optrok om op vrijdag mee uit eten te gaan en daarna de stad in voor wat drankjes. Ik had ze van te voren wel duidelijk gemaakt dat de rest niet nederlands was en het dus wel zo beleefd was om engels te praten, ook tegen elkaar, en niet de duitser uit te hangen.
|Zoals jullie misschien nog weten of anders weer vergeten zijn, duitse au pair praten voornamelijk duits, zelfs als je er geen bal van snapt..|
Gelukkig waren ze het helemaal met me eens dat dat inderdaad wel een beetje onbeleefd zou zijn.

Hoewel het die vrijdag avond een ontzettend gezellig avond ging ik verstandig optijd (1uur) naar huis omdat ik de volgende ochtend om 7 uue werd opgehaald door Hannah en Blake voor een weekendje naar de kust.
|Hannah is een van Flynn's zusjes, Blake is haar vriend|
Flynn beloofde me al vanaf het begin een keer mee naar de kust te nemen, waar haar vader en stiefmoeder wonen(Stevie en Robyn, alleen kwam het er nooit van, dus dit weekend was het eindelijk zover! Flynn en Nick waren samen met de jongens en Darwin al op vrijdag vertrokken maar omdat ik een avondje uit met de meiden had kon ik de volgende ochtend met Hannah en Blake mee. Zodra we daar aan kwamen zijn we meteen door naar het strand gelopen! Ondertussen was het alweer een tijdje herfst in Australië en was het niet meer zo benauwd 'ik moet zwemmen' weer maar meer 20 graden 'het water wordt nu toch wel wat koud' weer. Toch zijn we lekker het water in gegaan om even als 10 jarigen in de hoge golven te spelen. Terug gekomen bij het huis van Stevie en Robyn stond er een warme douch klaar met daarna een heerlijke lunch. Die middag werd er weinig bijzonders gedaan. Iedereen was voornamelijk bezig met lui zijn of het voorbereiden van het avond eten, omdat er die avond visite zou komen en we een uitgebreid diner zouden hebben! Dat diner bleek ontzetten lekker en gezellig te zijn :) Na dat sommige gasten weer naar huis waren gegaan hebben de overige gasten nog het spel trivia gespeeld! Het was de jongeren tegen de ouderen. Maar omdat het spel zelf nogal oud was hebben de ouderen uiteraard gewonnen.
De volgende ochtend stonden de mannen lekker vroeg op om ergens te gaan vissen. Wij gingen een paar uur later naar dezelfde plek toe om weer te zwemmen. Flynn, Hannah en ik zijn daar via een mooie boswandeling naar toe gegaan om daarna lekker het water in te gaan! Na het zwemmen en vissen zijn we ergens gaan lunchen waarna het alweer tijd was om alle spullen in te pakken en weer naar huis te gaan.

De week erna had ik een ieniemienie ongelukje... Samen met Flynn, Hannah en Bronwyn (Flynns andere zusje) deed ik een cursus paaldansen! Nou moet je niet meteen denken aan sexy om een paal heen dansen want zolang je nog niet kunt paaldansen is er niks sexy aan. Je kunt het meer zien als aerobics in een paal haha! Anyway, de laatste les gebeurde er eigenlijk weinigs bijzonders, behalve dat ik al de hele les last had van mn pols. In het begin negeerde ik het gewoon, alles doet namelijk zeer met paaldansen, maar aan het einde van de les was de pijn zo erg dat ik toch maar verstandig aan de kant bleef zitten tot de les af was. In eerste instantie dacht ik dat ik gewoon iets te enthousiast rond de paal had geslingerd maar toen het na een paar dagen alleen maar erger bleek te worden hebben we het toch maar even laten checken in het ziekenhuis. Gelukkig bleek het niet gebroken te zijn, alleen zwaar gekneusd. Stretch verbandje er omheen, wat medicijnen voor de pijn en ik mocht weer naar huis. Oh, en zolang het zeer deed mocht ik niks zwaarders tillen dan 5 kilo..... En laat ik nou net een au pair zijn van kinderen die zwaarder zijn dan 5 kilo... Gelukkig blijk je met 1 arm meer te kunnen doen dan je denkt en hielpen Flynn en Nick veel mee en een paar weken later was het weer over!

In het weekend van 12/13 zijn Emily, Conna, Kim en ik wezen kamperen. Heel simpel, half uurtje rijden vanuit Canberra. Geen speciale reden hiervoor, behalve dat we wel eens wat anders wilde dan elk weekend uitgaan en brak zijn! We kwamen rond lunchtime aan en zijn, na het opzetten van de tent, de omgeving wezen verkennen. Super veel kangaroes waren daar! En groot dat ze kunnen zijn, vooral als je heel dichtbij stond! Dus dat deden we dan ook maar niet. De rest van de dag hebben we gezellig gekletst, spelletjes gespeeld en rond gelopen. Na een koude nacht zijn we de volgende dag naar de gibraltar waterfallen geweest! Zeer indrukwekkend om te zien! Vooral als je van het pad afwijkt en er boven op staat :)

Een weekend later begon het grootste avontuur van Australië so far: A 10 day road trip to Snowy Mountains, Melbouren, Great ocean road and Adelaide!

Aangezien dat waarschijnlijk een heel verhaal wordt en dit verhaal ook al pittig lang begint te worden zal dat avontuur een aparte blog worden :)
Volgende blog volgt dus heeeel snel! (vanavond :))
X




  • 13 Mei 2014 - 09:44

    Anita:

    Ik kan niet wachten... leuk weer iets van je te horen!
    dikke knuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

Actief sinds 08 Jan. 2014
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 6173

Voorgaande reizen:

05 Januari 2014 - 31 Juli 2014

Australië

08 Juli 2014 - 29 Juli 2014

Kiwi land

Landen bezocht: