Van oppassen naar uitgaan naar weekendtrips! - Reisverslag uit Canberra, Australië van Merel Kesteloo - WaarBenJij.nu Van oppassen naar uitgaan naar weekendtrips! - Reisverslag uit Canberra, Australië van Merel Kesteloo - WaarBenJij.nu

Van oppassen naar uitgaan naar weekendtrips!

Blijf op de hoogte en volg Merel

31 Januari 2014 | Australië, Canberra

Oeps, alweer 2 weken geleden dat ik de vorige blog schreef, mn goede voornemen om elke week te schrijven is alweer verbroken haha. Maar hier dan eindelijk een nieuwe!

16 januari, superrrr warme dag! Rond de 40 graden! Iedereen die naar buiten ging liep het risico om te smelten dus bleef ik lekker binnen met de kinderen en de airconditioner, mn nieuwe beste vriend. 's Avonds, toen het gelukkig een stuk koeler was, ben ik samen met Flynn, haar tweelingzusjes, hun vrienden en 3 honden naar een rivier gegaan om te zwemmen. Het water was door het warme weer die dag heerlijk warm! De dag erna, vrijdag, was het risico om te smelten alweer stukken kleiner dus zijn we buiten een rondje gaan lopen richting de shops voor wat boodschappen. Zodra het warmer werd besloot ik weer naar huis met ze te gaan, totdat ik halverwege erachter kwam dat Ari een van zn schoenen miste! Dus wij weer terug naar de supermarkt, 2x door de winkel gelopen op zoek naar de schoen, uiteindelijk toch maar aan iemand vragen of ze een schoen hadden gevonden, bleek de schoen al op ons te wachten aan de ingang van de winkel...

Zaterdag avond was er een avond georganiseerd voor au pairs om uit te gaan en dat nieuwe au pairs en au pairs die er al langer zijn elkaar kunnen leren kennen! We begonnen om 9 uur (!!) savonds in de Unipub omdat daar happy hour was. Au pairs houden namelijk van alles wat goedkoop is :D In totaal zijn ong 30 au pairs naar toe gekomen (29 meiden en 1 jongen!!) En van die 30 au pairs waren er ong 20 duitsers. Serieus, het lijkt wel of bijna alle au pairs hier duits zijn! Het is echt een wonder als je niet uit duitsland komt haha. Nadat happy hour voorbij was ging iedereen een beetje zn eigen weg met de mensen waarmee je een klik had. Ik eindigde met 6 andere, 3 duitse meiden, een fins meisje, een meisje uit Amerika en de duitse jongen. Samen met hun zijn we meerde kroegen en clubs in geweest tot het ineens alweer 4 uur was en dus bedtijd (A)

De volgende dag deed ik zo min mogelijk in zoveel mogelijk tijd, wat goed gelukt was haha! Ik hoefde alleen 's avonds uiteten met de moeder en broers van Flynn, die wilden me graag leren kennen :)

De week die volgde zat vol met leuke dingen
Op maandag hadden we weer een warme 'blijf vooral binnen bij de airconditioner' dag. De kindjes waren de hele dag bezig met tekenen, troep maken, opruimen, tekenen, troep maken, opruimen en ga zo maar door. Een veelzijdige dag dus.
Dinsdag was eigenlijk mijn dag vrij, maar vrienden van Flynn en Nick hadden gevraagd of ik op hun kinderen wilde pas. En omdat hun kinderen dezelfde leeftijd zijn als Reid en Ari dus stelde Flynn voor om bij ons thuis op ze te passen. Dus 2 volwassenen op 4 kinderen, waarbij de kinderen lekker met elkaar spelen en de volwassenen weinig hoeven te doen, makkelijk geld verdienen haha (A) (Ondanks dat de kinderen zich dus prima kunnen vermaken vinden de volwassenen het wel erg leuk om met ze te spelen, we zijn erg toegewijd (A))
Woensdag hadden we een playdate bij 'the botanic gardens' Een botanic garden is een tuin met een wetenschappelijk karakter en beschermt veel plantensoorten die met uitsterven bedreigd zijn. Super mooi om doorheen te lopen en heerlijk voor op een warme dag, omdat er lekker veel schaduw is. En om 12 uur komt er op bepaalde gedeeltes mist, heeeeerlijk verkoelend :)

'S avonds had ik met Emily afgesproken, het Amerikaanse meisje dat ik zaterdag ontmoet had. Zij wist een leuke kroeg waar ze live muziek zouden spelen! Beetje jammer dat het op donderdag was ipv op woensdag maar dat mocht de pret niet drukken. We zijn evengoed naar binnen gegaan voor ciders, poolen en nieuwe (australische) mensen leren kennen! Wat zeer gelukt was haha, we hebben namelijk een goochelaar ontmoet, een stand up comedian, een creepy guy, 2 jongens die dachten dat ze ons wel even konden verslaan met poolen maar wat ze lekker niet lukten hahahahah. Gelukkig waren het goede verliezers, kregen we een drankje van ze, een rondleiding langs alle rare beelden in de stad en brachten ze ons braaf thuis :)

Donderdag hadden we (weeeer) een playdate met een duitse au pair en haar oppas kindjes en 's avonds zijn we bij dat gezin te eten geweest.
Vrijdag was het een spannende dag (voor mij) Ik ging voor het eerst auto rijden met de kinderen in de auto! Net als de vorige keer was ik bloed zenuwachtig en net als de vorige keer viel het hartstikke mee :) Samen met de kindjes ben ik naar de Australian War Memorail gegaan. Elke vrijdag ochtend doen ze daar story time voor kinderen. Dan vertellen ze verhalen over de oorlog op een kindvriendelijke manier. Erg leuk om te zien. Na story time zijn we naar de discovery zone gegaan. En zodra Reid de helikopter zag veranderde hij van een 3 jarige jongetje in een volleerde helikopter piloot. Samen met zijn co-piloot (ander 3 jarig jongetje die hij 5 minuten daarvoor had leren kennen) kwam hij voor allemaal gevaarlijke situaties te staan. Gelukkig hadden ze alles onder controle en na 7 spannende minuten landde de helikopter veilig op de grond en konden de kinderen weer heelhuids mee naar huis.

En smiddags gebeurde er wel iets HEEEL bijzonders: HET REGENDE! Echte regen! Kon het niet geloven zeg, regen in Australië, voelde me helemaal thuis haha.

En afgelopen zaterdag was het dan eindelijk zover: SYDNEYYYYY!!! Samen met Emily had ik 4 dagen Sydney geboekt vanwege Australia day!(vergelijkbaar met Koninginnedag. O nee. Koningsdag. Sorry) De zaterdag begon al goed. Ik had me GRUWELIJK verslapen. Had in totaal 10 minuten om wakker te worden, aankleden, ontbijten, laatste spullen pakken en optijd komen. Godzijdank had ik de dag er voor de meeste spullen al ingepakt en was ik toch optijd voor de bus. Tijdens de 3,5 uur durende busreis namen we maar eens de tijd om elkaar beter te leren kennen. WE hadden elkaar namelijk nog maar 2 keer eerder gezien haha! Gelukkig waren die 2x genoeg om te weten dat we een klik met elkaar hadden. Toen we rond 12 uur in Sydney aankwamen, kwamen we midden het het Chinese new year festival terecht! Dus hebben we daar eerst even rond gekeken voor dat we richting ons hostel gingen. In het hostel kregen we een kamer aan gewezen met 8 duitse jongens. In deze kamer was het echt een gigantische bende! Gelukkig bleven we maar 5 minuten in deze kamer, aangezien de eigenaar terug kwam om ons een andere kamer te geven en de jongens het hostel uit te sturen... Weer wat geleerd, geen troep maken in een hostel. De andere kamer die we kregen was gelukkig een stuk netter. Ook hier hadden we 8 kamer genoten maar het waren vooral mensen die in hun eentje aan het reizen waren. En er waren maar 3 duitsers haha! We hadden ook 2 engelse kamergenoten, 2 italianen en een meisje die 's ochtends vroeg weg ging en 's avonds laat pas terug kwam. Meer weten we niet over haar... Overdag hebben we een beetje de omgeving verkend en 's avonds zijn we onze kamergenoten beter leren kennen door spelletjes! Na de spelletjes zijn de met zn alle de kroeg in gegaan waar het ook heel gezellig was.

Een van de engelse jongens, Mike, heeft ons die avond laten zien hoe je uit gaat a la engels man en vooral wat er daarna gebeurd: Nadat we allemaal thuis in ons bedje lagen en net een uur hadden geslapen, werd iedereen wakker omdat Mike zn drank niet binnen kon houden. Gelukkig voor de persoon die onder hem sliep, kwam het alleen in zn eigen bed terecht. Nadat we met zn alle Mike vervloekt hadden omdat hij ons wakker maakten viel idereen weer vredig in slaap. Totdat, een paar uur later, Mike dacht dat hij in een 2 persoonbed sliep ipv een eenspersoonsbed en dus, met gigantisch veel lawaai, op de grond belande. Omdat iedereen er nu al een paar uur slaap op had zitten konden we er met zn alle, zonder mike, wel om lachen. Om daarna weer, zonder tussenbrekingen, lekker verder te slapen.

Zondag, Australia Day! Emily en ik zijn 'sochtends de stad in gegaan om australische kleren te scoren om er echt bij te horen die dag! Wat achteraf dus niet had gehoeven. Ik ben namelijk Koninginnendag gewend, wat betekend dat iedereen er oranje uit ziet. Nou, hier is dat dus geen gewoonte om je uittedossen in de nationale kleuren. Maar nu vielen we lekker op haha! Die dag zijn we naar een van de vele sydney festivals gegaan en daarna via allemaal prachtige parken richting het Opera house gegaan!! Daar hebben we heerlijk aan het water gedineerd en zijn we weer terug gelopen. Eenmaal thuis gekomen bleek dat we 5 uur hadden rond gelopen.... Pijnlijke benen dus :o Maar meeer dan de moeite waard!Al hadden we die avond geen puf meer om uberhaupt iets te doen waarbij je moest opstaan dus zijn we lekker thuis gebleven en hebben we weer spelletjes gespeeld met de rest.
Op maandag zijn we met de veerboot naar Manly beach geweest. Super leuke dag was dat! Alleerst was de veerboot tocht al super bijzonder. Zulke mooie uitzichten dat we hadden! Aangekomen in het stadje zijn we eerst naar het strand gegaan met het rustige water. Hierna hebben we geluncht en zijn we door gegaan naar Sea Life. Een soort groot aquarium met pinguins, haaien, veeeel vissen, schilpadden, kwallen, inktvissen enz. Super leuk om te zien :) We hebben zelfs nemo gevonden! (Om even lekker origineel te zijn..) Daarna zijn we naar het strand gegaan waar je lekker veel gloven had! Hier konden we weer even kind zijn en hebben we ons prima vermaakt met spelen in de golven :)
's avonds was er door het hostel een karaoke avond georganiseerd in een van de kroegen vlakbij. Samen met onze kamergenoten zijn we daar heen gegaan en hebben we ons prima kunnen vermaken! En uiteraard hebben we ook opgetreden. Emily en ik hadden bewust voor populaire en bekende liedjes gekozen (Mama mia, RESPECT en Sandra Dee van Grease) zodat iedereen met ons mee zou zingen en niemand hoorde hoe ontzetten (niet) goed wij kunnen zingen haha, geslaagde avond dus!
En de volgende ochtend was het dan eindelijk waar we al het hele weekend op zaten te wachten... Piercings zetten!!! Nu niet schrikken allemaal, het is gewoon in mijn oren, dus dat valt allemaal mee. Het laten zetten niet. Dat doet PIJN! Niet normaal. En ik wilde er natuurlijk ook nog eens 2, dubbel veel pijn dus. Maar het is het allemaal waard, ik vind ze super leuk :) Daarna nog even door de stad rond geslenterd en toen was het alweer tijd om naar huis te gaan...
We kunnen met trots zeggen dat we een prachtig weekend in Sydney hebben gehad. En er staan al nieuwe reizen op de planning!!!

De rest van de week was lekker rustig, woensdag had ik nog even tijd om lekker bij te komen van een weekend vol slaaptekort en donderdag en vandaag had ik weer 2 werkdagen, waarin niet zoveel bijzonders is gebeurd. Gelukkig maar want dit verhaal is alweer lang genoeg denk ik..

Tot de volgende keer!
X

• 31 Januari 2014 - 23:13

Nico Beers:

Was ik maar zo jong dan kwam ik gelijk achter je aan.
    Veeeel plezier down under en blijf schrijven!!!!!!!!!!!!!!!!

Groet Jannie en Nico

• 12 Februari 2014 - 19:19

Betty:

Hoi lieve schat!
    Wat weer een prachtige verhalen. EN mooie foto's. Ik heb er weer erg van genoten. Wat staan je oor piercings mooi zeg! Zal je apart nog even uitgebreider mailen. Blijf vooral zo genieten en ons op de hoogte houden. Dan delen we in jouw vreugde!! Een hele dikke zoen van je tante Betty.