De eerste week - Reisverslag uit Canberra, Australië van Merel Kesteloo - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Canberra, Australië van Merel Kesteloo - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

15 Januari 2014 | Australië, Canberra

Alweer een week (+ plus een dag) geleden dat ik aankwam in Australië! Wat gaat de tijd weer snel :) Als dat zo door blijft gaan ben ik wel heel snel weer thuis hihi.

Na dat ik de eerste dag zowat de hele dag heb geslapen probeerde ik vanaf de 2e dag mee te gaan draaien in het ritme en de routine van het gezin. Meteen die ochtend ging ik samen met Flynn, Reid en Ari op 'playdate' met een van Reids vriendjes van de kinderopvang. Playdates zijn hier er populair onder moeders en au pairs. Wat houdt het in: Je spreekt samen met een andere moeder of au pair af om samen met je kinderen naar de speeltuin te gaan (of ergens anders naartoe, of gewoon thuis). Daar eenmaal aangekomen laat je de kinderen lekker met elkaar spelen en kun jij gezellig met je vriendin kletsen... Na de playdate zijn we in het winkelcentrum wat gaan lunchen en was het daarna tijd voor het middagslaapje, ook voor mij want de jetlag was nog niet weg helaas. Daardoor was ik gezellig de halve nacht wakker, wat niet bepaald helpt...

De volgende dag onderging ik mijn eerste uitdaging: in me eentje, lopend, zonder gps, naar de stad gegaan. Flynn vertelde me de vorige avond dat het ong 20 minuten zou duren. Ze vergat er alleen bij te vertellen welke route 20 minuten duurde. Ik heb heeeeel waarschijnlijk een andere route gelopen van flynn bedoelde aangezien ik er 40 minuten over deed. Maar ik had het overleefd! En het was gelukkig 'niet zo warm' namelijk 'maar' 30 graden. Zwaar leven dus.
Eenmaal aangekomen in het winkelcentrum(zonder te verdwalen, dat dan weer wel!) ging ik opzoek naar Sharon, een nederlandse!! au pair. Dat was heel gezelliig, kon ik weer lekker nederlands praten :) Samen met Sharon een rondje gelopen door het winkelcentrum (waar je heel makkelijk kan verwalen) en gekletst over nederland, australië, rare dingen in australië, links rijden, het feit dat, zodra je niet meer in nederland ben, nederland toch wel gaat waarderen en heel blij zijn als we nederlandse dingen zagen! Geslaagde middag dus :) 'Smiddags samen met Flynn door Canberra gereden, even kijken hoe het er allemaal uitzag. En toen zijn de eerste kangaroe's gespot! Die lopen dus gewoon rond in Canberra. Zo bizar. Beetje jammer dat ik me camera niet bij me had :( Net zo als de 2e, 3e en 4e keer dat ik ze zag. Maar ik heb ze gezien!!! 'S avonds gingen we uiteten met het gezin en de tweeling zusjes van Flynn, Hannah en Bronwyn.

Op vrijdag zijn we op verkenningstocht gegaan door Dickson. Dickson is een suburb vlakbij Ainslie, hier heb je een supermarkt, veel eettentjes en cafeetjes, een bibliotheek en een zwembad! Naar dit zwembad zijn we de volgende dag gegaan, even afkoelen van al dat warme weer! Superleuk zwembad is het voor alle leeftijden :) Hier konden we dus prima vermaken. 'S avonds was nog het leukst van de dag: ik mocht kiezen wat we gingen eten haha, en dat werd natuurlijk LASAGNEEEE! Heerlijk :)

Die dag erna, op zondag hadden we afgesproken met vrienden van Flynn en Nick om naar Tidbinbilla te gaan. Tidbinbilla is een soort natuurreservaat waar ook een hele leuke speeltuin is voor de kinderen. Maar omdat het echt bizar warm was, 37 graden, hebben we het een half uur volgehouden en zijn we doorgegaan naar een rivier met picknick plaatsen voor de lunch en om te zwemmen! Dat was zeer verfrissend haha

En toen was het ineens maandag, mijn eerste werkdag! Wat 'heeeeeeeel goed' begon: Nicks moeder belde. Of ik op een van haar hondjes kon passen terwijl zij met de andere naar de dierenarts ging. Prima dacht ik, dat zal vast maar iets van een uurtje zijn. Maar toen kwam ze hem brengen en vertelde ze dat het de hele dag zou zijn omdat ze eerst naar haar werk moest... Maar dat moest goed komen. Volgens haar kon haar hondje heel goed vinden met die van ons en was het een lief, opgevoed hondje. Nu weet ik natuurlijk niet wat zij met goed opgevoed bedoel maar nog geen 10 minuten later ontdekte ik het eerste plasje van lieve, opgevoede Maci. Ik die hond meteen de tuin in gedaan zodat ze daar lekker verder kon plassen. Half uurtje later wilde ze naar binnen, prima dacht ik weer, die is nu vast wel klaar met plassen en alles. Maar lieve, opgevoede Maci was amper binnen of de volgende 2 plasjes + een hoopje grote boodschap werden ontdekt. Dus die hond maar weer naar buiten. Die komt er echt niet meer in dacht ik nog. Maar ik wilde met de kinderen naar de speeltuin dus hond maar toch weer naar binnen en hopen dat als ik terug kwam er geen verrassingen zouden zijn. Die was er wel, maar gelukkig een positieve: Flynn had namelijk gebeld om te vragen hoe het ging en ik vertelde haar het 'Lieve opgevoede Maci' verhaal. Waarna zij Nick heeft opgebeld, die op zijn beurt weer Maci heeft op gehaald zodat ik van haar af was :) Note to self:"Nooit meer oppassen op de hond van Nicks moeder'. De rest van de dag ging gelukkig heel goed. Kindjes waren lief, iedereen was vrolijk, ging allemaal prima. Jeej, 1e werkdag overleefd! Nu weer lekker 2 dagen vrij :)

Dinsdag ochtend was er weer een uitdaging: rijles. Toen Flynn mij vorige week vertelde dat ik deze week zou leren links rijden dacht ik dat ik dat gewoon in hun auto zou doen met of Flynn of Nick ernaast. Niet dus. Ik kreeg officieel rijles. Moker zenuwachtig dus! Maar gelukkig viel het allemaal mee. De auto was na afloop nog heel, rij-instructeur leeft nog en vond dat ik het vanaf nu wel zonder zijn hulp kon! Het enigste wat ik namelijk verkeerd deed was, als ik richting moest aangeven, de ruitenwissers aan doen... Maar dat was gelukkig geen drama, nu was zijn voorruit weer lekker schoon :)

Vandaag was verders niet zo bijzonder. Al ben ik weer op een nieuwe manier naar de stad gegaan: met de bus! Nu kan ik dus al op 2 manieren naar de stad :) Volgende x dat ik naar de stad gaat wordt het op de fiets, benieuw hoe dat zal gaan...

Tot volgende week!
(Ga namelijk proberen om elke week iets te schrijven.)
(PROBEREN wil niet zeggen dat het gaat lukken maar ik doe me best (A))

xxxxx

  • 15 Januari 2014 - 10:03

    Ada Beers:

    wat schrijf je leuk! Je kunt er straks wel een boek over uitgeven! hartelijke groet tante ada

  • 15 Januari 2014 - 22:23

    José:

    Weer een gezellig verslag Merel!
    Wat leuk om alles zo te volgen.Succes vrijdag met je volgende werkdag.
    gr. mama

  • 16 Januari 2014 - 15:16

    Betty:

    Nou inderdaad; je schrjift erg gezellig en humoristisch. Heb erg genoten van je verhaal èn gelachen dus.
    Hoop dat je het voornemen ons wekelijks bij te praten kunt waarmaken. Ga zo door en GENIET lieverd!
    Dikke kus van Betty xx

  • 16 Januari 2014 - 15:28

    Anita Feenstra:

    Nuh heee, de kleine Merel in Australie.
    Wat leuk om je zo te kunnen volgen.

    Wat ik wel denk na het lezen van je verhaal: Wat is het leven hier saai!!!

    Leuk dat je zo geniet en zoveel nieuwe ervaringen opdoet echt gaaf!

    Ik blijf je volgen dus niet vergeten te schrijven.

    Groetjes,

    Anita

  • 16 Januari 2014 - 15:28

    Anita Feenstra:

    Nuh heee, de kleine Merel in Australie.
    Wat leuk om je zo te kunnen volgen.

    Wat ik wel denk na het lezen van je verhaal: Wat is het leven hier saai!!!

    Leuk dat je zo geniet en zoveel nieuwe ervaringen opdoet echt gaaf!

    Ik blijf je volgen dus niet vergeten te schrijven.

    Groetjes,

    Anita

  • 26 Januari 2014 - 11:59

    Tante Coby:

    Lieve Merel,

    Eindelijk een levensteken van ons uit oudkarspel!
    Wat enig om je blogs te lezen,ik waan me weer in 2006 toen we door het prachtige
    aussie reisden. Maar links rijden....daar heb ik me niet aan gewaagt.De afgronden die je soms tegen komt zijn mij te diep,... de natuur is zó verschillend daar net als het weer,vooral als je vele kilometers door het land reist.Het is fijn om te lezen dat jij het weer zo hebt getroffen met je aupér gezin.
    Nou zij hebben aan jouw ook zeker een goede oppas!Gaat het ook goed met je engelse?
    Merel hopelijk stuur je weer mooie foto's,dan kunnen we genieten en lijkt het alsof we vlak bij jouw...
    in het verre australie zijn.

    Nou Merel heel veel liefs van ons,dikke kus tante Coby

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

Actief sinds 08 Jan. 2014
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 6182

Voorgaande reizen:

05 Januari 2014 - 31 Juli 2014

Australië

08 Juli 2014 - 29 Juli 2014

Kiwi land

Landen bezocht: