Voorbereiding, de reis en de kennismaking! - Reisverslag uit Canberra, Australië van Merel Kesteloo - WaarBenJij.nu Voorbereiding, de reis en de kennismaking! - Reisverslag uit Canberra, Australië van Merel Kesteloo - WaarBenJij.nu

Voorbereiding, de reis en de kennismaking!

Blijf op de hoogte en volg Merel

07 Januari 2014 | Australië, Canberra

Ergens halverwege 2013 kwam ik tot de conclusie dat ik nog niet wist wat voor opleiding ik wilde gaan doen. Ik besloot toen dit een jaar uit te stellen en in dat schoolvrije jaar naar het buitenland te gaan. Al snel besloot ik dat dit Australië werd. Waarom precies dit land weet ik eigenlijk niet maar ik heb altijd al naar Australië gewild. En nu ga ik het gewoon doen!!

Omdat ik als au pair naar Australië wilde ben ik op zoek gegaan naar een gastgezin. Al snel kwam ik in contact met Flynn Dovey, getrouwd met Nick Carpenter en moeder van 2 zoontjes, Reid en Ari. Na een paar keer met elkaar geskyped te hebben werd ik 'aangenomen' als hun 1e au pair en konden de voorbereidingen beginnen. Ticket werd geboekt, visum geregeld en de mentale voorbereiding werd gestart. En een paar maanden later was het zover! 5 januari vertrok ik voor het grote avontuur! In de weken ervoor heb ik al veel afscheid genomen van iedereen. En toen was het zover. Samen met me moeder, Mark, Mariska, Jasmijn, Machteld en Mike vertrok ik naar Schiphol. Daar eerst nog even gegeten met z'n alle voordat ik door de douane liep. Toen was het echt definitief!

Al vrij snel kon ik doorlopen richting mijn vliegtuig. Aan boord kon ik de nieuwste film kijken en de populairste tv shows dus vermaakte ik me wel :)
Omdat ik 's avonds laat vertrok heb ik de eerste vlucht ook veel geslapen.
Na 6,5 uur vliegen kwam ik aan in Abu Dhabi. Daar kon ik op het vliegveld even m'n benen strekken, ontbijten, beetje rondkijken en rond lopen voordat ik 3 uur later het volgende vliegtuig weer in kon. Dit was een ander vliegtuig dan mijn eerste vlucht maar ook hier kon ik de nieuwste films enzo kijken! En ook hier weer veel geslapen.
13,5 uur later kwam ik dan eindelijk in Sydney. Maar toen was ik er nog steeds niet. Eerst nog op zoek naar de bus richting Canberra, waar ik dan eindelijk mijn gastmoeder Flynn en oudste zoontje Reid ontmoette! Vader Nick en Ari ontmoette ik thuis.
Eenmaal aangekomen in het huis wilde ik eigenlijk nog maar 1 ding, slapen!! Ondanks dat het australische tijd half 2 smiddags was, was het nederlandse tijd half 4 snachts. Dus na een kleine lunch kon ik eindelijk gaan slapen!

Mijn kamer is trouwens super leuk! Het is vrij klein maar heeft wel 3 handige kasten en een super zacht, onwijs heerlijk bed! Hier ga ik me dus wel thuis voelen de komende maanden. Net als in de rest van het huis. M'n gastouders zijn namelijk super lief en de kindjes erg schattig. Het huis is wel even wennen omdat alles op dezelfde verdieping is maar dat komt wel goed :)

Binnen een paar dagen zal ik schrijven over hoe de eerste week is verlopen! Nu ga ik namelijk weer even slapen, echt leuk zo'n jetlag zeg...

xxx Merel

  • 08 Januari 2014 - 08:26

    Anita:

    Wat fijn dat de reis goed is verlopen!
    Tja en een jetlag hoort erbij. Gauw in het ritme me komen, dan gaat het het snelst over zeggen ze.
    Spannend zo`n eerste week, maar met een leuk gezin én met jou erbij gaat dat allemaal goed komen.
    Succes en kusjes vanuit Hoogkarspel xxxx

  • 08 Januari 2014 - 08:31

    José:

    Fantastisch Merel je verslag. Je kunt ook altijd nog verslaggever worden!!ha ha
    gr. mama

  • 08 Januari 2014 - 12:29

    Betty:

    Geweldig dit te lezen Merel. Ik ben het met je moeder eens; je hebt meer talenten.
    Fijn dat de ouders lief en de kindjes schattig zijn. En dat je een lekker bed en leuke kamer hebt.
    Hoeven we ons daar tenminste geen zorgen om te maken.
    We zijn nu al benieuwd naar je volgende verslag. Succes en have fun!!!! Liefs en xx van Betty

  • 08 Januari 2014 - 16:51

    Helmie:

    En wij eten vanavond lasagne.....zonder jou!;-)

  • 08 Januari 2014 - 17:38

    Dick Beers:

    Merel veel succes in Australie!

  • 09 Januari 2014 - 21:16

    Gury Bruijn:

    Merel, geniet van Australië. Ik ga je volgen!

  • 10 Januari 2014 - 14:07

    Nico Beers:

    Merel, mooi verhaal op site. Ook ik hoor bij je volgers. Heel veeeeel succes.

  • 14 Januari 2014 - 14:22

    Lia Bloemendaal:

    Hoi Merel, ik heb je site van je moeder gekregen zodat we je lekker kunnen volgen. Als ik je verhaal zo lees ga je een mooie tijd tegemoet! Het is ook nog lekker zomer daar. Ik vind het leuk om je te volgen en ik zal af en toe wat van mij laten horen. Je zult zien, die zeven maanden zijn misschien sneller om dan dat je zou willen. Geniet ze en veel succes in het gezin. Groet Lia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

Actief sinds 08 Jan. 2014
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 6188

Voorgaande reizen:

05 Januari 2014 - 31 Juli 2014

Australië

08 Juli 2014 - 29 Juli 2014

Kiwi land

Landen bezocht: